torsdag 10 maj 2007

Pretta ner

För mig är det lätt hänt att det inte blir av att jag träffar vänner så ofta. De beror på att jag inte tycker att jag har tid. Jag har tvätttid, jag ska laga mat, jag ska träna, jag ska göra ditten och datten. Och när jag träffar vänner måste jag ju ägna min odelade uppmärksamhet åt dem och hitta på något riktigt kul. Det där riktigt roliga och den där tiden dyker inte upp så ofta. Jag har med flera vänner diskuterat att vi borde umgås mer spontant. Att vi inte ska behöva avsätta hela kvällar för att göra något speciellt fantastiskt underbart ihop. Utan att jag kommer förbi en kort sväng efter jobbet, att vi tränar ihop, käkar ihop eller vad somhelst som vi ändå behövde göra. Jag tycker inte att vi behöver vara så pretantiösa i vårt umgänge med varandra, dvs pretta ner. Det viktiga är att vi umgås oftare. Så pretta ner om ni inte har gjort det ännu!

Inga kommentarer: